Savršena knjiga za sve koji žele da otkriju i pojačaju svoje potencijale Prikaz knjige „Bez granica“

Prikaz knjige „Bez granica“

Savršena knjiga za sve koji žele da otkriju i pojačaju svoje potencijale

Izvor: Goodreads

Džim Kvik ima neverovatnu sposobnost da vam pomogne da otključate svoje sposobnosti i podstakne vas da bolje koristite svoj mozak. Kada god sam gledao neki njegov video, oduševljavalo me je kako uspeva da inspiriše svakog i podari nam jednostavne tehnike da unapredimo sopstvenu memoriju, čitanje, razmišljanje, fokus i učenje. Zbog toga sam bio posebno uzbuđen kada sam video da je objavio knjigu.

„Bez granica“ je knjiga koja se lako čita i pomaže čitaocu da razume ovaj model koji obuhata razmišljanje, motivaciju i metode. Kvik počinje od objašnjenja zašto je posebno važno da danas, u vreme digitalne demencije i dedukcije, kada zavisnost od tehnologije nas sprečava da efektivno koristimo mozak, imamo bolje pamćenje, bolje čitamo i bolje učimo.

Mislim da je početak odličan uvod i postavlja nam osnovnu sliku koja naglašava probleme i šalje veoma jasnu poruku da sve to može da se popravi. Možemo da isključimo struju i zaronimo u neuroplastiku svog mozga. Naravno da su nam potrebni sistmi i obuka, a knjiga nam upravo to pruža.

Drugi deo knjige govori o aspektu zvanom „Šta?“, o načinu razmišljanja i mogućnostima. U njemu se nalaze veoma korisni koncepti vezani za sistem verovanja i sedam laži o učenju. Treći deo govori nam „Zašto?“ i fokusiran je na motivaciju, svrhu, energiju, protok i male jednostavne korake. Poslednji, četvrti deo, objašnjava „Kako?“ i u njemu su metodi vezani za fokus, učenje, pamćenje, brzinu čitanja i razmišljanje. Ovde možemo da pronađemo veoma korisne praktične vežbe.

Ono što mi se dopalo kod ove knjige:

- Prepuna je mudrosti koja nam pomaže da sagledamo stvari i stupimo u akciju.

- U njoj ima mnogo korisnih alata, u svakom poglavlju nas Kvik podstiče da nešto uradimo, napišemo ili nam naglašava određenu tehniku.

- Podstiče vas da verujete da možete da učite bolje i pomaže vam da to uvidite kroz alate koji vam razvijaju način razmišljanja.

- Na svakoj stranici se nalaze korisne informacije. Time Džim ne pokušava da nam pokaže koliko je dobar već je sve namenjeno čitaocu – nema ponavljanja nepotrebnih stvari već kniga nudi visoko kvalitetan sadržaj na svakoj stranici. Postoje stranice sa citatima koje takođe doprinose funkcionalnosti, ali su i odličan vodič kroz reference i podstiču na akciju.

- Knjiga nudi šablon koji vam pomaže da vežbate svoj mozak. Nećete napredovati ako samo pročitate ovu knjigu već morate da vežbate i napravite režim treninga. Kvik vam i u tome pomaže.

Ovo je savršena knjiga za sve koji žele da otkriju svoje bezgranične potencijale i otkriju sopstvene supermoći. Ako želite da bolje učite i unapredite sve aspekte svog života, nemojte da propustite ovu knjigu. Preporučujem je ljudima bilo kog uzrasta jer nije korisna samo za vas već za svakog ko je deo vašeg života. Knjiga koja menja život samo ukoliko ono što pročitate i primenite.

Prevod: Dragan Matković