Šta je to, na kraju, najvažnije u životu? Prikaz romana „Želja“ Nikolasa Sparksa

Prikaz romana „Želja“ Nikolasa Sparksa

Šta je to, na kraju, najvažnije u životu?

Izvor: timesofindia.indiatimes.com

Nikolas Sparks vlada svetom romantične fikcije. „Želja“, jedno od njegovih skorijih dela, donosi priču o neprolaznoj ljubavi koja prevazilazi granice prostora i vremena. Objavljen u septembru 2021. godine, roman „Želja“ zadobio je pohvale kako čitalaca tako i kritičara zbog sjajnog zapleta, raspona emocija i junaka. Pripovedajući o dva Božića u razmaku od dve decenije, koja se proslavljaju na dva kraja SAD, ovaj roman donosi priču o Megi Doz, junakinji koja se rano zaljubila, a ni posle dvadeset godina se nije odljubila.

Sa šesnaest godina Megi je zatrudnela, zbog čega su je roditelji poslali da živi sa tetkom u Okrakoku. Tetku i njenu porodicu slabo poznaje, pa je preplavljuju tuga, usamljenost i sećanje na dom i prijatelje. Dete daje na usvajanje. Kao stranac u novom okruženju, utehu će pronaći u društvu Brajsa Triketa, vršnjaka po godištu i intelektu, koji je pritom ne osuđuje zbog sve većeg stomaka. On je upoznaje sa novim stvarima, uključujući i fotografiju, koja postaje značajan faktor u njenom budućem životu. Fascinirana fotografijom, Megi otkriva da njeno interesovanje za ovu aktivnost prati i odgovarajući talenat, te odlučuje da joj se u potpunosti posveti; kasnije će postati renomirana fotografkinja. Između vođenja sopstvene galerije i fotografisanja udaljenih varoši i gradova jedva da ima vremena da razmišlja o životu koji je za sobom ostavila kako bi ispunila svoje snove. Međutim, dvadeset godina kasnije, na Božić, nalazi se kod kuće, teško bolesna i dokona. Zbog toga zapošljava asistenta koji joj pomaže oko svakodnevnih obavezama. Nakon što izgradi odnos s njim, počeće da mu poverava priču o svojoj prvoj i jedinoj ljubavi i tome kako želi da pronađe dete koga se odrekla.

Ovo je roman koji će vas ganuti, rasplakati, rastužiti, ali i ohrabriti do srži. „Želja“ Nikolasa Sparksa čitaocu omogućava da iskusi sveukupnost ljudskih emocija: „A nije li, na kraju, to najvažnije u životu? Da te istinski poznaje i voli neko kog si odabrao?“ Nakon sklapanja korica zasigurno će vam biti toplo oko srca.

Prevod: Milan Radovanović